vrijdag 2 januari 2015

A very happy 2015

I like to wish all the readers of my blog a happyand healthy new year. 

Ik wil alle lezers van mijn blog een goed en gezond 2015 toewensen.


What a surprise you can see my hummingbird place mats featured at the linky party of Freemotion at the River. Thank you Connie for your kind words!

Wat leuk! U kunt de mijn kolibriplacemats zien op de pagina van de Linky Party van Free Motion at the River. Connie bedankt voor je compliments!

http://www.conniekresin.com/2014/12/linky-tuesday_23.html



We had a beautiful Christmas with our family. Christams eve we had a buffet with my husbands suns and families. So nice to see the two nephews, Guus and Huub (1 and 2 years old), together. Sascha (five years old)  was busy drwawing and talking with grandma. Funny to see her brother jealouse when she pay attention to 'baby' Guus. Huub is mad about remote controls. In the middle of the night when it was stormy, we heared a lot of noise and discovered that the sunblinds were down and we could not find the remote controle!!!!!!!!
Christmas day my daughters visited us with my granddaughters Kate (5 weeks) and Salijn (4 year). Salijn was shining to see her little niece. My oldest daughter's husband had to work in the hospital. So we missed him, but Salijn said: "He had to make people better!".
To night we have dinner with my husbands daughter in a reataurant.

We hebben een heerlijke kerst gehad. De zoons met hun families waren hier op kerstavand. Het is zo leuk om de twee neefjes, Guus (1 year) en Huub (5 years) samen te zien.. Sascha (5 jaar) was druk met tekenen en eten. Grappig te zien dat haar broertje jaloers is als zij aandacht besteed aan baby Guus. Huub is gek op afstandsbedieningen. Midden in de nacht toen het flink waaide, hoorden we veel lawaai. Het zonnescherm bleek uit te staaan en we hebben flink moeten zoeken naar de afstandsbediening daarvan!!!!!!
Eerste Kerstdag waren mijn dochter met hun dochters bij ons, Kate (5 weeks) and Salijn (4 jaar). Salijn straalde, zo blij was ze haar nicht weer te zien. Wat is er mooier als een baby op schoot? Helaas was de man van mijn oudsge dochter er niet Hij moest werken in het ziekenhuis. Jammer, maar zoals Salijn zegt:"Papa moet mensen beter maken!".

I dyed some cotton. I had bottles with some dye solution and want to use in time. I did not make notes, so I did not know how strong the solutions were. So I decided to have fun without plan and dyed nine fat quarters. I tried a four layer color parfait with red and blue, a blue value parfait and tried to mix the color gold. The only thing I really need was a fat quarter very dark bleu, so I could use the solution with black dye.

I heb wat katoen geverfd. Ik had wat flessen met opgeloste verf en wilde dit opmaken voordat de verf uitgewerkt  was. Ik had niet opgeschreven hoeveel gram verfpoeder ik opgelost had, dus besloot ik gewoon maar vloeistof bij de lapjes te doen en te kijken wat er gebeurde.  Ik heb een vier lagen kleurenparfait met rood en blauw te proberen, twee kleuren goud proberen te mengen, een value parfait met blauw uitgeprobeerd en met het restje zwart een heel donkere blauwe fat quarter te maken voor applicaties. Dat is gelukt, alleen is de kleuro

In real there is more red in the two blue fat quarters.

My dark bleu is in real much darker. Just ferfect for apllque.
I need to make pictures with a camera and not with a phone. The colors are much beautiful then you can see on this pictures.

I while ago I finished this baby play quilt/wall hanging. I saw the draing in the museum of Bick Bruna, the artist who created Mifty
and posted the pattern of the wall hanging. The wall hanging is with little girls. I had a request to add boys to the pattern. It is easy to applique boys. Just change the dress and change some haircuts. The pattern is free to download. I add a picture of a boy to this post.

Een tijdje terug schreef ik over mijn baby/speelquilt. I saw the draing in the museum van Bick Bruna
bij de post is een patroon toegevoegd. Omdat er alleen meijes op het patroon staan, kreeg ik een verzoek om jongens aan het patroon toe te voegen. Het is heel eenvoudig om jongens aan de ballonnen te hangen. Verander de jurk en de staartjes zoals in onderstaande tekening. Het patroon  is nog altij vrij te downloaden.




It is so nice of you stopping by,  Feel free to leave a comment.
If you have a question I will try to respond by e-mail. Please make sure your blogger profile is linked to your e-mail, otherwise I wont be able to e-mail you back.
If you need to reach me feel free to e-mail me: maartjequilt@gmail.com

Fijn dat u langs kwam, ik hoor graag van iedereen en stel je commentaar zeer op prijs.
Heb je een vraag, dan wil ik die graag beantwoorden. Zorg dat je profiel gelinkt is aan je email, dan kan ik je bereiken.
Als je mij wilt bereiken, mail me dan naar: maartjequilt@gmail.com

Thanks so much for reading/dank je voor het lezen van mijn bericht.

Love from Amsterdam, keep quilting

Maartje



Geen opmerkingen:

Een reactie posten